နာမည္.........
အဘေျပာဘူးတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္း သြားၿပီး အမွတ္ရမိတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာတဲ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ သူ႕ဘ၀ မွာ ဆင္းရဲနိမ့္က်ေနပါေစကြာတဲ့။ သူ႕ဘ၀မွာ နာမည္တစ္လံုးေတာ့ ရွိပါေသးတယ္တဲ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ ဘ၀မွာ လည္း နာမည္တစ္လံုးေတာ့ ရွိတယ္ေလ။ နာမည္မေပးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲနိမ့္က် ခ်ဴခ်ာေနတဲ့ လူရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ားစုဟာ မိမိတို႔မိသားစုမွာ သားသမီးရတနာ ရလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္လို႔ စီပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုခု လုပ္ေဆာင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စာေရးဆရာတို႔ အနုပညာလုပ္ငန္း လုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ဘ၀အတြက္ ေအာင္ျမင္ထြန္းေတာက္ေစမယ့္ အမည္မ်ိဳးေတြကို စနစ္တက် ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကပါ တယ္။
တကမၻာလံုးမွာ နာမည္ကို ေန႔သင့္နံသင့္မွည့္တာဆိုလို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။ မခင္ဆိ္ုတာနဲ႔ တနလၤာသမီး ေမာင္ႏိုင္ဆိုတာနဲ႔ စေနသားသမီးဆိုတာ ထင္ရွားေနၿပီ။ သာသနာ့ႏြယ္၀င္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ ေတြေတာင္ တနလၤာသားသမီးဆိုရင္ ရွင္ကုသလတို႔ ဗုဒၶဟူးသားကို ရွင္၀ိစိတၱတို႔ ဆိုတာမ်ိဳး ေပးတတ္ ၾကတယ္။ အဲဒီေလာက္ထိ ကိုယ္နာမည္ကို အေလးထားတတ္ၾကတာ မဟုတ္လား။
အဲဒီေတာ့ နာမည္ကို ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ ေပးတတ္ၾကသလဲဆိုေတာ့........
ပထမဦးတစ္မ်ိဳးက အႏြတၱအမည္ လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ အေၾကာင္းတရား ခိုင္ခိုင္လံုလံုနဲ႔ ေပးတဲ့ အမည္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ မိခင္က ကေလးေမြးတဲ့အခ်ိန္မွာ မိုးရြာတယ္။ မိုးရြာတဲ့အခ်ိန္မွာ မိုးသီးေတြပါ ပါလာတယ္။ အဲဒီကေလးရဲ့အမည္ဟာ မိုးသီးျဖစ္သြားတယ္။ ငယ္ငယ္က ေမာင္မိုးသီ။ နည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ ကိုမိုးသီး။ ဒီထက္ႀကီးလာေတာ့ ဦးမိုးသီးေပါ့။
ဒုတိယတစ္မ်ိဳးက ႐ုဠီအမည္ လို႔ေခၚတယ္။ သူကေတာ့အေၾကာင္းတရား မရွိပါဘူး။ အက်ိဳးတရားကို ဦးစားေပးၿပီး မွည့္ထားတာပါ။ ကိုယ့္သားသမီးကို ေကာင္းေစခ်င္လို႔ ေမာင္ေကာင္းမွည့္တာ၊ ျမတ္ေစခ်င္လို႔ ေမာင္ျမတ္မွည့္တာ ၊ အသက္ရွည္ေစခ်င္လို႔ ေမာင္သက္ရွည္လို႔ မွည့္တာ၊ ယဥ္ေက်းေစခ်င္လို႔ မယဥ္ေက်းလို႔ မွည့္တာ။ အဲဒါေတြအားလံုးဟာ ႐ုဠီအမည္ အမ်ိဳးအစားမွာပါတဲ့ အမည္မ်ိဳးေတြေပါ့။ မွည့္ေကာင္းပါတယ္။
တတိယအမ်ိဳးအစာအမည္က သညာအမည္ လို႔ေခၚတယ္။လူဆိုတာ နာမည္တစ္လံုးေတာ့ရွိရမယ္ မဟုတ္လားဗ်ာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေခၚလို႔ျဖစ္႐ံု မွည့္ထားတဲ့ အမည္မ်ိုး။ ဥပမာ သာဒင္ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္ ရွိသလဲ ဆိုရင္ ဘာအဓိပၸါယ္ရယ္လို႔ ခြဲခြဲျခားျခား မေျပာႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလိုအမည္မ်ိဳးေတြလည္း မွည့္တတ္ၾကပါတယ္။
စတုတၳအမ်ိဳးအစားၾကေတာ့ သညီအမည္ လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒါကေတာ့ မမွည့္ေကာင္းဘူး။ ဥပမာ ေခြးမတို႔ ၊ ၀က္မ ။ ဆိတ္သိုး ၊ ၾကြက္နီ ၊ ေပါက္တူး၊ ငေခြး စတဲ့အမည္မ်ိုးေတြေပါ့။ အဲဒါေတြကေတာ့ မမွည့္တာ ေကာင္းတယ္။ ဒီေလာက္ရွည္ၾကာတဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ေခြးစာလံုးထည့္ၿပီး မွည့္ထားတဲ့နာမည္ထဲက အထြတ္ အထိပ္ေရာက္ဖူးတာဆိုလို႔ စေလငေခြးနဲ႔ မင္းေခြေခ်းပဲ ရွိဘူးတယ္။
ေနာက္တနည္းက်ေတာ့ ဆန္းနည္းနဲ႔ (နာမကၡရဆန္းပညာ) ေပးတဲ့နည္း။ ဒီနည္းကေတာ့ က်ယ္၀န္းတယ္။ ဥပမာ ၾကြတ္ၾကြတ္ဆတ္ဆတ္ စကားေျပာတတ္တဲ့လူကို ၾကြတ္ၾကြတ္ဆတ္ဆတ္ အကၡရာေတြ (ခ ဃ ) စတဲ့ အကၡရာေတြနဲ႔ အမည္ေပးရတာမ်ိဳး။ ပါဠိလို ေျပာရရင္ေတာ့ ဓနိတ အကၡရာေပါ့။ ေယာက်္ားဆန္တဲ့ လူကို ဖိုအကၡရာနဲ႔ ေပးရတာတို႔၊ မိန္းမဆန္တဲ့ လူကို မအကၡရာနဲ႔ ေပးရတို႔ အမ်ားႀကီးပဲဗ်။ အသားျဖဴတာတို႔ အသားမဲတာတို႔၊ အရပ္ပုတာတို႔ အရပ္ရွည္တာတို႔ အားလံုးကို ထည့္ၿပီး စဥ္းစားေပးရတာ။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဆန္ေဗဒင္ႏွင့္ ကိုက္ညီတဲ့အမည္တစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္တာ။
အခု ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပမယ့္ အမည္ေပးနည္းကေတာ့ ကုန္ေဘာင္ေခတ္မွာ အလြန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ အတုလ ဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ရဲ့ နညး္ပါ။ အဲဒီနည္းကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ အမဘင္းသိခၤ သူကိုယ္တိုင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ နည္းပါ။ မင္းသိခၤဆိုေသာ အမည္ကို ဤနည္းႏွင့္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သမုတ္ခဲ့တာ။ ေနာက္ အဘဆီကို အမည္ေတာင္တဲ့ လူတိုင္းကိုလည္း အဘ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ ေပးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ဆံုး အဘကိုယ္တိုင္ ေမြးထုပ္ေပးခဲ့တဲ့ အဘရဲ့ ေဗဒင္လကၡဏာ တပည့္ေပါင္းမ်ားစြာရဲ့ အမည္ေတြကိုလဲ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ အဘ နာမည္ေပးခဲ့တာပါ။
ဒီနည္းကိုေတာ့ အဂၤ၀ိဇၨာေဗဒင္ ပညာႏွင့္ တိုင္ထူၿပီး ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္ေတြေတာေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္ေလးပဲ သိခ်င္တယ္ တတ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ လူေတြအတြက္ကေတာ့ ပဥၥပြတ္ရယ္ ၊ ဆပြတ္ရယ္၊ အညြန္႔ရယ္ ဆိုတာကို မွတ္ထားရင္ ရပါၿပီ။ ပဥၥပြတ္ေတြ အညြန႔္ေတြ ဆပြတ္ေတြကိုလည္း နားမလည္ပါဘူး။ မွတ္မထားခ်င္ပါဘူး။ ႐ႈပ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ နည္းနည္းေလးေတာင္ မွတ္မထားခ်င္တဲ့ လူေတြကေတာ့ (၅)-ခုေျမာက္ရယ္ ၊ (၆)-ခုေျမာက္ရယ္ (၂)-ခုေျမာက္ရယ္၊ ဒါေလးမွတ္ထား၇င္ ရပါၿပီ။
ကိုယ့္ေန႔နံရဲ့ (၅)ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို ...... အစမွာထား။
ကိုယ့္ေန႔နံကေန (၆)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို..... အလယ္မွာထား။
ကိုယ့္ေန႔နံကေန (၂)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို...ေနာက္ဆံုးမွာထား။ ဒါပဲေပါ့။ လြယ္တယ္ေနာ္။
ဥပမာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ အဘမင္းသိခၤက တနဂၤေႏြသား။ ငယ္နာမည္က ဦးေအာင္ထြန္း။ အဲဒီအမည္ကို အဘက မသံုးခ်င္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုတိုင္ အမည္ေပးတယ္။ ေအာက္မွာ ၾကည့္ၾကည့္လိုက္ပါ။
တနဂၤေႏြရဲ့ (၅)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို အစမွာထားတယ္။ (မင္း)
တနဂၤေႏြရဲ့ (၆)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို အလယ္မွာထားတယ္။ (သိ)
တနဂၤေႏြရဲ့ (၂)-ခုေျမာက္အကၡရာကို ေနာက္ဆံုးမွာ ထားတယ္။ (ခၤ)
အဲဒီေတာ့ အားလံုးေပါင္းလိုက္ရင္ မင္းသိခၤ ေပါ့။ လြယ္တယ္ေနာ္။ ဒါကေတာ့ အလြယ္နည္းေပါ့ဗ်ာ။ ကိန္ေတြ ခန္ေတြ ၊ တိုင္ေတြ ဘာေတြ ညာေတြကို လံုး၀ နားမလည္ပါဘူးဆိုတဲ့ လူေတြအတြက္ပါ။ (၅-၆-၂) သာ မွတ္ထားလိုက္ရင္ ရပါၿပီ။
အခု ေအာက္မွာကေတာ့ အဂၤ၀ိဇၨာ ပညာႏွင့္ စနစ္တက် တိုင္ကို ဘယ္လိုထူရတယ္ ဆိုတာနဲ႔ အဲဒီတိုင္ကို ၾကည့္ၿပီး ဘယ္လို အမည္ေပးရတယ္ဆိုတာရယ္ကို ပံုေလးေတြနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။ အားလံုးေသာ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူအားလံုး မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ကိုေသာ္၎။ မိမိတို႔၏ မိသားစု သားသမီး ေဆြမ်ိဳး ပါတ္၀န္းက်င္ အားလံုးကို ေကာင္းမါန္မွန္ကန္ေသာ နည္းစနစ္ျဖင့္ နာမည္လွလွေလးမ်ား ေရြးခ်ယ ္ေပးႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
အဘေျပာဘူးတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္း သြားၿပီး အမွတ္ရမိတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာတဲ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ သူ႕ဘ၀ မွာ ဆင္းရဲနိမ့္က်ေနပါေစကြာတဲ့။ သူ႕ဘ၀မွာ နာမည္တစ္လံုးေတာ့ ရွိပါေသးတယ္တဲ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ ဘ၀မွာ လည္း နာမည္တစ္လံုးေတာ့ ရွိတယ္ေလ။ နာမည္မေပးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲနိမ့္က် ခ်ဴခ်ာေနတဲ့ လူရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ားစုဟာ မိမိတို႔မိသားစုမွာ သားသမီးရတနာ ရလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္လို႔ စီပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုခု လုပ္ေဆာင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စာေရးဆရာတို႔ အနုပညာလုပ္ငန္း လုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ဘ၀အတြက္ ေအာင္ျမင္ထြန္းေတာက္ေစမယ့္ အမည္မ်ိဳးေတြကို စနစ္တက် ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကပါ တယ္။
တကမၻာလံုးမွာ နာမည္ကို ေန႔သင့္နံသင့္မွည့္တာဆိုလို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။ မခင္ဆိ္ုတာနဲ႔ တနလၤာသမီး ေမာင္ႏိုင္ဆိုတာနဲ႔ စေနသားသမီးဆိုတာ ထင္ရွားေနၿပီ။ သာသနာ့ႏြယ္၀င္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ ေတြေတာင္ တနလၤာသားသမီးဆိုရင္ ရွင္ကုသလတို႔ ဗုဒၶဟူးသားကို ရွင္၀ိစိတၱတို႔ ဆိုတာမ်ိဳး ေပးတတ္ ၾကတယ္။ အဲဒီေလာက္ထိ ကိုယ္နာမည္ကို အေလးထားတတ္ၾကတာ မဟုတ္လား။
အဲဒီေတာ့ နာမည္ကို ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြ ေပးတတ္ၾကသလဲဆိုေတာ့........
ပထမဦးတစ္မ်ိဳးက အႏြတၱအမည္ လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒါကဘာလဲဆိုေတာ့ အေၾကာင္းတရား ခိုင္ခိုင္လံုလံုနဲ႔ ေပးတဲ့ အမည္မ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ မိခင္က ကေလးေမြးတဲ့အခ်ိန္မွာ မိုးရြာတယ္။ မိုးရြာတဲ့အခ်ိန္မွာ မိုးသီးေတြပါ ပါလာတယ္။ အဲဒီကေလးရဲ့အမည္ဟာ မိုးသီးျဖစ္သြားတယ္။ ငယ္ငယ္က ေမာင္မိုးသီ။ နည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ ကိုမိုးသီး။ ဒီထက္ႀကီးလာေတာ့ ဦးမိုးသီးေပါ့။
ဒုတိယတစ္မ်ိဳးက ႐ုဠီအမည္ လို႔ေခၚတယ္။ သူကေတာ့အေၾကာင္းတရား မရွိပါဘူး။ အက်ိဳးတရားကို ဦးစားေပးၿပီး မွည့္ထားတာပါ။ ကိုယ့္သားသမီးကို ေကာင္းေစခ်င္လို႔ ေမာင္ေကာင္းမွည့္တာ၊ ျမတ္ေစခ်င္လို႔ ေမာင္ျမတ္မွည့္တာ ၊ အသက္ရွည္ေစခ်င္လို႔ ေမာင္သက္ရွည္လို႔ မွည့္တာ၊ ယဥ္ေက်းေစခ်င္လို႔ မယဥ္ေက်းလို႔ မွည့္တာ။ အဲဒါေတြအားလံုးဟာ ႐ုဠီအမည္ အမ်ိဳးအစားမွာပါတဲ့ အမည္မ်ိဳးေတြေပါ့။ မွည့္ေကာင္းပါတယ္။
တတိယအမ်ိဳးအစာအမည္က သညာအမည္ လို႔ေခၚတယ္။လူဆိုတာ နာမည္တစ္လံုးေတာ့ရွိရမယ္ မဟုတ္လားဗ်ာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ေခၚလို႔ျဖစ္႐ံု မွည့္ထားတဲ့ အမည္မ်ိုး။ ဥပမာ သာဒင္ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္ ရွိသလဲ ဆိုရင္ ဘာအဓိပၸါယ္ရယ္လို႔ ခြဲခြဲျခားျခား မေျပာႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလိုအမည္မ်ိဳးေတြလည္း မွည့္တတ္ၾကပါတယ္။
စတုတၳအမ်ိဳးအစားၾကေတာ့ သညီအမည္ လို႔ေခၚတယ္။ အဲဒါကေတာ့ မမွည့္ေကာင္းဘူး။ ဥပမာ ေခြးမတို႔ ၊ ၀က္မ ။ ဆိတ္သိုး ၊ ၾကြက္နီ ၊ ေပါက္တူး၊ ငေခြး စတဲ့အမည္မ်ိုးေတြေပါ့။ အဲဒါေတြကေတာ့ မမွည့္တာ ေကာင္းတယ္။ ဒီေလာက္ရွည္ၾကာတဲ့ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ေခြးစာလံုးထည့္ၿပီး မွည့္ထားတဲ့နာမည္ထဲက အထြတ္ အထိပ္ေရာက္ဖူးတာဆိုလို႔ စေလငေခြးနဲ႔ မင္းေခြေခ်းပဲ ရွိဘူးတယ္။
ေနာက္တနည္းက်ေတာ့ ဆန္းနည္းနဲ႔ (နာမကၡရဆန္းပညာ) ေပးတဲ့နည္း။ ဒီနည္းကေတာ့ က်ယ္၀န္းတယ္။ ဥပမာ ၾကြတ္ၾကြတ္ဆတ္ဆတ္ စကားေျပာတတ္တဲ့လူကို ၾကြတ္ၾကြတ္ဆတ္ဆတ္ အကၡရာေတြ (ခ ဃ ) စတဲ့ အကၡရာေတြနဲ႔ အမည္ေပးရတာမ်ိဳး။ ပါဠိလို ေျပာရရင္ေတာ့ ဓနိတ အကၡရာေပါ့။ ေယာက်္ားဆန္တဲ့ လူကို ဖိုအကၡရာနဲ႔ ေပးရတာတို႔၊ မိန္းမဆန္တဲ့ လူကို မအကၡရာနဲ႔ ေပးရတို႔ အမ်ားႀကီးပဲဗ်။ အသားျဖဴတာတို႔ အသားမဲတာတို႔၊ အရပ္ပုတာတို႔ အရပ္ရွည္တာတို႔ အားလံုးကို ထည့္ၿပီး စဥ္းစားေပးရတာ။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဆန္ေဗဒင္ႏွင့္ ကိုက္ညီတဲ့အမည္တစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္တာ။
အခု ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပမယ့္ အမည္ေပးနည္းကေတာ့ ကုန္ေဘာင္ေခတ္မွာ အလြန္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ အတုလ ဆရာေတာ္ ခင္ႀကီးေဖ်ာ္ရဲ့ နညး္ပါ။ အဲဒီနည္းကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ အမဘင္းသိခၤ သူကိုယ္တိုင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ နည္းပါ။ မင္းသိခၤဆိုေသာ အမည္ကို ဤနည္းႏွင့္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ သမုတ္ခဲ့တာ။ ေနာက္ အဘဆီကို အမည္ေတာင္တဲ့ လူတိုင္းကိုလည္း အဘ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ ေပးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ဆံုး အဘကိုယ္တိုင္ ေမြးထုပ္ေပးခဲ့တဲ့ အဘရဲ့ ေဗဒင္လကၡဏာ တပည့္ေပါင္းမ်ားစြာရဲ့ အမည္ေတြကိုလဲ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ အဘ နာမည္ေပးခဲ့တာပါ။
ဒီနည္းကိုေတာ့ အဂၤ၀ိဇၨာေဗဒင္ ပညာႏွင့္ တိုင္ထူၿပီး ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္ေတြေတာေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္ေလးပဲ သိခ်င္တယ္ တတ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ လူေတြအတြက္ကေတာ့ ပဥၥပြတ္ရယ္ ၊ ဆပြတ္ရယ္၊ အညြန္႔ရယ္ ဆိုတာကို မွတ္ထားရင္ ရပါၿပီ။ ပဥၥပြတ္ေတြ အညြန႔္ေတြ ဆပြတ္ေတြကိုလည္း နားမလည္ပါဘူး။ မွတ္မထားခ်င္ပါဘူး။ ႐ႈပ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ နည္းနည္းေလးေတာင္ မွတ္မထားခ်င္တဲ့ လူေတြကေတာ့ (၅)-ခုေျမာက္ရယ္ ၊ (၆)-ခုေျမာက္ရယ္ (၂)-ခုေျမာက္ရယ္၊ ဒါေလးမွတ္ထား၇င္ ရပါၿပီ။
ကိုယ့္ေန႔နံရဲ့ (၅)ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို ...... အစမွာထား။
ကိုယ့္ေန႔နံကေန (၆)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို..... အလယ္မွာထား။
ကိုယ့္ေန႔နံကေန (၂)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို...ေနာက္ဆံုးမွာထား။ ဒါပဲေပါ့။ လြယ္တယ္ေနာ္။
ဥပမာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ အဘမင္းသိခၤက တနဂၤေႏြသား။ ငယ္နာမည္က ဦးေအာင္ထြန္း။ အဲဒီအမည္ကို အဘက မသံုးခ်င္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုတိုင္ အမည္ေပးတယ္။ ေအာက္မွာ ၾကည့္ၾကည့္လိုက္ပါ။
တနဂၤေႏြရဲ့ (၅)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို အစမွာထားတယ္။ (မင္း)
တနဂၤေႏြရဲ့ (၆)-ခုေျမာက္ ေန႔နံ အကၡရာကို အလယ္မွာထားတယ္။ (သိ)
တနဂၤေႏြရဲ့ (၂)-ခုေျမာက္အကၡရာကို ေနာက္ဆံုးမွာ ထားတယ္။ (ခၤ)
အဲဒီေတာ့ အားလံုးေပါင္းလိုက္ရင္ မင္းသိခၤ ေပါ့။ လြယ္တယ္ေနာ္။ ဒါကေတာ့ အလြယ္နည္းေပါ့ဗ်ာ။ ကိန္ေတြ ခန္ေတြ ၊ တိုင္ေတြ ဘာေတြ ညာေတြကို လံုး၀ နားမလည္ပါဘူးဆိုတဲ့ လူေတြအတြက္ပါ။ (၅-၆-၂) သာ မွတ္ထားလိုက္ရင္ ရပါၿပီ။
အခု ေအာက္မွာကေတာ့ အဂၤ၀ိဇၨာ ပညာႏွင့္ စနစ္တက် တိုင္ကို ဘယ္လိုထူရတယ္ ဆိုတာနဲ႔ အဲဒီတိုင္ကို ၾကည့္ၿပီး ဘယ္လို အမည္ေပးရတယ္ဆိုတာရယ္ကို ပံုေလးေတြနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါသည္။ အားလံုးေသာ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူအားလံုး မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ကိုေသာ္၎။ မိမိတို႔၏ မိသားစု သားသမီး ေဆြမ်ိဳး ပါတ္၀န္းက်င္ အားလံုးကို ေကာင္းမါန္မွန္ကန္ေသာ နည္းစနစ္ျဖင့္ နာမည္လွလွေလးမ်ား ေရြးခ်ယ ္ေပးႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
ဒါကေတာ့ တနဂၤေႏြသားသမီးမ်ားအတြက္ အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္ပါ။
ဒါကေတာ့ တနလၤာသားသမီးမ်ားအတြက္ အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္ပါ။
ဒါကေတာ့ အဂၤါသားသမီးမ်ားအတြက္ အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္ပါ။
ဒါကေတာ့ ဗုဒၶဟူးသားသမီးမ်ားအတြက္ အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္ပါ။
ဒါကေတာ့ ၾကာသပေတးသားသမီးမ်ားအတြက္ အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္ပါ။
ဒါကေတာ့ ေသာၾကာသားသမီးမ်ားအတြက္ အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္ပါ။
ဒါကေတာ့ စေနသားသမီးမ်ားအတြက္ အဂၤ၀ိဇၨာတိုင္ပါ။
ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက လူတစ္ေယာက္ကို နာမည္ေပးတဲ့ အခါမွာ ေဗဒင္ႏွင့္ ကိုက္ေအာင္ ခ်ဥ္းပဲလဲ မွည့္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ေဗဒင္ကို လံုးလံုး မစဥ္းစားပဲနဲပလည္း မွည့္လို႔မျဖစ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေဗဒင္သေဘာလဲ ပါပါေစ။ ေခၚလို႔ ေကာင္းေအာင္လည္း ျဖစ္ပါေစ၊ ေခတ္ကာလနဲ႔လည္း လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ျဖစ္ပါေစေပါ့ဗ်ာ.....
ေစတနာေကာင္းျဖင့္
ဟိန္းတင့္ေဇာ္
0 comments:
Post a Comment