ဒီကဒ္ျပားရဲ့ အဓိက ဇာတ္လိုက္ဟာ ခ်ိန္ခြင္ တစ္ဖက္ ၊ ဓားတစ္ဖက္ကို ကိုင္ထားတဲ့ အမ်ိဳး သမီး တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ တရား႐ံုးေစာင့္ နတ္သမီးရဲ့ နိမိတ္ပံု ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒမွာ မွ်တစြာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ခ်ိန္ခြင္နဲ႔ ၊ ျပတ္သားစြာ စီရင္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဓား တို႔ကို အမွတ္တံဆိပ္ အျဖစ္နဲ႔ အသံုးျပဳေလ့ ရွိပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သံုးဆယ္ ေက်ာ္ေလာက္က အဘ မင္းသိခၤဟာ မႏုစာရီ ဆိုတဲ့ ဂႏၶ၀င္ေျမာက္ ၀တၳဳႀကီး တစ္ပုဒ္ ေရးသားခဲ့ ဖူးပါတယ္။ မႏုစာရီ မင္းသမီးဟာ အမ်ိဳးသမီး ေတြထဲမွာ အင္ တန္မွ ၫာဏ္ပညာ ဗဟုသုတနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီး တရားသူႀကီး တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ တရား႐ံုးေစာင့္ နတ္သမီး ကဒ္ျပားကို ေတြ႕တဲ့အခါ အဘ မင္းသိခၤက မႏုစာရီ လို႔ အမည္ေပး လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ဒီကဒ္ျပားကို မႏုစာ ရီ လို႔ပဲ ေခၚၾကပါတယ္.......။
ဒီကဒ္ျပားဟာ ဥပေဒရဲ့ သေဘာ သဘာ၀ကို ညြန္းဆိုေနတဲ့ ကဒ္ျပား ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒကို လူ႕ေလာကရဲ့ က်က္သေရ အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳထား ၾကပါတယ္။ လူ႕ေလာကနဲ႔ တိရစၦာန္ ေလာက အဓိက ကြဲျပားေနတဲ ့ အခ်က္ေတြ ထဲမွာ ဥပေဒ ဆိုတာလည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႕ေလာကမွာ ဥပေဒ ဆိုတာ ရွိေနတဲ့ အတြက္ ႀကီးႏိုင္ ငယ္ညွင္းေတြ ၊ အႏိုင္က်င့္ တာမ်ိဳးေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထား ႏိုင္ေပတာေပါ့...။
လူ႕ေလာကရဲ့ က်က္သေရကို ေဖာ္ညြန္းေနတဲ့ ကဒ္ျပားျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီကဒ္ျပားကို အေကာင္း သေဘာပဲ ယူဆရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒတို႔ တရား႐ံုးတို႔ ဆိုတာမ်ိဳး ကလည္း ဒီအတိုင္း ထိုင္ေနရင္ ဘာမွ မသိသာပါ ဘူး။ အမွဳ႕ အခင္း ႀကံဳလို႔ ႐ံုးျပင္ ကႏၷားကို ေရာက္တဲ့ အခါမ်ိဳးေတြ မွသာ ထိစပ္ ပတ္သက္ရတဲ့ အရာမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီေတာ့ ဒီကဒ္ျပားဟာ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွဳ႕ အခင္း တစံုတရာနဲ႔ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ရ တတ္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ သတိမူဖို႔ လိုပါလိမ့္မည္။
မႏုစာရီ မင္းသမီးဟာ ခ်ိန္ခြင္ တစ္လက္ကို ကိုင္ထား ပါတယ္။ ခ်ိန္ခြင္ဆိုတာ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ခ်ိန္ဆရတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးပါ။ ဟိုဘက္ကိုလည္း အေလး မသာရ။ ဒီဘက္ ကိုလည္း အေလး မသာရ။ ၫိွႏွိဳင္းရတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး ျဖစ္ပါ တယ္။ ၫႇိႏႇိင္းရတယ္ ဆိုကတည္းက ႏႇစ္မ်ိဳး ႏႇစ္ဘက္ ျဖစ္ေနလို႔ေပ့ါ။ အဲဒီေတာ့ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥႀကီး ႏႇစ္ခု တစ္ျပိဳင္နက္ တည္းမွာ ႀကံဳလာ တတ္တယ္။ ဟိုဘက္ လိုက္လို႔လည္း မရ။ ဒီဘက္ လိုက္လို႔လည္း မရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ႀကံဳမယ္။ ဆံုးျဖတ္ရ ခက္တဲ ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ ႀကံဳလာလိမ့္ မယ္လို႔ အေဟာ ထုပ္ႏိုင္ ေပတာေပါ့။ အဲဒီ ဆံုးျဖတ္ရ ခက္တဲ့ ကိစၥကိုလည္း ျပတ္ျပတ္ သားသား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ရလိမ့္မယ္ လို႔လည္း ေဟာႏိုင္ေပ တာေပါ့။
ဒီကဒ္ျပားရဲ့ နံပါတ္ဟာ ၁၁- ျဖစ္ပါတယ္။ ၁-ႏွစ္လံုး ပူးေနတာပါ။ တစ္လံုးတည္း ျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းရင္လည္း (၂)ဂဏန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ခု ၊ ႏွစ္ခြ ၊ ႏွစ္ႀကိမ္ ၊ ႏွစ္မ်ိဳး ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ မ်ိဳးေတြ ယူဆ ႏိုင္ပါတယ္။ ဆင္တူ (၁)ႏွစ္လံုး ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ တစ္မ်ိဳးထဲကေန ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲေနတဲ့ သေဘာကိုလည္း ေကာက္ယူႏိုင္ ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အလုပ္ခြဲတာ အိမ္ခြဲတာ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ထည့္သြင္း ေဟာေျပာ ႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီလို သဘာ၀နဲ႔ ဓားနဲ႔ကို ဆက္စပ္ စဥ္းစားတဲ့ အခါမွာလည္း ခြဲစိတ္ ကုသမွဳ႕ ႀကံဳျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳး ေတြလည္း ေပၚထြက္လာေတာ့ တာေပါ့။ အဲဒါေတြ အားလံုးကို ၿခံဳငံု စဥ္းစား လိုက္တဲ့ အခါ ဘယ္ေမးခြန္း ကိုပဲ ေမးေမး မႏုစာရီ ကဒ္ျပား က်လာခဲ့မယ္ ဆိုရင္.......
ေကာင္းမယ္ ၊ ျဖစ္မယ္ ၊ ရမယ္ ၊ ေအာင္ျမင္မယ္ လို႔ ေဟာႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွဳ႕ အခင္း ႐ံုးျပင္ ကႏၷား ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ရၿပီးမွ ... ေျပာဟယ္ ၊ ဆိုဟယ္ ၊ ရွင္းဟယ္ ၊ လင္းရယ္ေတြ ႀကံဳၿပီးမွ ေအာင္ျမင္မယ္ လို႔လည္း ေဟာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေႀကာင့္ ဒီကဒ္ျပားကို ေကာင္းမွဳ႕ လို႔ အလြယ္ မွတ္ထားႏိုင္ပါတယ္။
အေရး ႀကီးေသာ ကိစၥမ်ား တျပိဳင္တည္းမွာ ႀကံဳလာ ရတတ္သည္။
ေရွးတိုးရ ခက္ ၊ ေနာက္ဆုတ္ရ ခက္ ၊ ဆံုးျဖတ္ရ ခက္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ား ႀကံဳလာ ရတတ္သည္။
ကိစၥ ႀကီး တစ္ခုတြင္ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျဖရွင္း ဆံုးျဖတ္ ရလိမ့္မည္။ တရား႐ံုး ၊ အမွဳ႕ အခင္းတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ရ တတ္သည္။ လက္ရွိ ေနအိမ္ ၊ ေနရာတို႔မွ ခြဲထြက္ သြားရတတ္သည္။ လက္ရွိ အလုပ္မွ ခြဲထြက္ ရတတ္သည္။ အလုပ္ ႏွစ္မ်ိဳး တာ၀န္ႏွစ္မ်ိဳး ပူးတြဲ ထမ္းေဆာင္ ရတတ္သည္။ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေစ ေဆြမ်ိဳး မိတ္ေဆြ လူရင္းထဲမွ ျဖစ္ေစ ခြဲစိပ္ ကုသမွဳ႕ ႀကံဳရတတ္သည္ဆိုတဲ့ ေဟာခ်က္ မ်ိဳးေတြ ေဟာႏိုင္ ေပတာေပါ့ ခင္ဗ်ာ.......။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သံုးဆယ္ ေက်ာ္ေလာက္က အဘ မင္းသိခၤဟာ မႏုစာရီ ဆိုတဲ့ ဂႏၶ၀င္ေျမာက္ ၀တၳဳႀကီး တစ္ပုဒ္ ေရးသားခဲ့ ဖူးပါတယ္။ မႏုစာရီ မင္းသမီးဟာ အမ်ိဳးသမီး ေတြထဲမွာ အင္ တန္မွ ၫာဏ္ပညာ ဗဟုသုတနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီး တရားသူႀကီး တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါ ေၾကာင့္ တရား႐ံုးေစာင့္ နတ္သမီး ကဒ္ျပားကို ေတြ႕တဲ့အခါ အဘ မင္းသိခၤက မႏုစာရီ လို႔ အမည္ေပး လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ဒီကဒ္ျပားကို မႏုစာ ရီ လို႔ပဲ ေခၚၾကပါတယ္.......။
ဒီကဒ္ျပားဟာ ဥပေဒရဲ့ သေဘာ သဘာ၀ကို ညြန္းဆိုေနတဲ့ ကဒ္ျပား ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒကို လူ႕ေလာကရဲ့ က်က္သေရ အျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳထား ၾကပါတယ္။ လူ႕ေလာကနဲ႔ တိရစၦာန္ ေလာက အဓိက ကြဲျပားေနတဲ ့ အခ်က္ေတြ ထဲမွာ ဥပေဒ ဆိုတာလည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႕ေလာကမွာ ဥပေဒ ဆိုတာ ရွိေနတဲ့ အတြက္ ႀကီးႏိုင္ ငယ္ညွင္းေတြ ၊ အႏိုင္က်င့္ တာမ်ိဳးေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထား ႏိုင္ေပတာေပါ့...။
လူ႕ေလာကရဲ့ က်က္သေရကို ေဖာ္ညြန္းေနတဲ့ ကဒ္ျပားျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီကဒ္ျပားကို အေကာင္း သေဘာပဲ ယူဆရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒတို႔ တရား႐ံုးတို႔ ဆိုတာမ်ိဳး ကလည္း ဒီအတိုင္း ထိုင္ေနရင္ ဘာမွ မသိသာပါ ဘူး။ အမွဳ႕ အခင္း ႀကံဳလို႔ ႐ံုးျပင္ ကႏၷားကို ေရာက္တဲ့ အခါမ်ိဳးေတြ မွသာ ထိစပ္ ပတ္သက္ရတဲ့ အရာမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ပါလား။ အဲဒီေတာ့ ဒီကဒ္ျပားဟာ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွဳ႕ အခင္း တစံုတရာနဲ႔ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ရ တတ္တယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ သတိမူဖို႔ လိုပါလိမ့္မည္။
မႏုစာရီ မင္းသမီးဟာ ခ်ိန္ခြင္ တစ္လက္ကို ကိုင္ထား ပါတယ္။ ခ်ိန္ခြင္ဆိုတာ ဟိုဘက္ ဒီဘက္ ခ်ိန္ဆရတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးပါ။ ဟိုဘက္ကိုလည္း အေလး မသာရ။ ဒီဘက္ ကိုလည္း အေလး မသာရ။ ၫိွႏွိဳင္းရတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး ျဖစ္ပါ တယ္။ ၫႇိႏႇိင္းရတယ္ ဆိုကတည္းက ႏႇစ္မ်ိဳး ႏႇစ္ဘက္ ျဖစ္ေနလို႔ေပ့ါ။ အဲဒီေတာ့ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥႀကီး ႏႇစ္ခု တစ္ျပိဳင္နက္ တည္းမွာ ႀကံဳလာ တတ္တယ္။ ဟိုဘက္ လိုက္လို႔လည္း မရ။ ဒီဘက္ လိုက္လို႔လည္း မရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ႀကံဳမယ္။ ဆံုးျဖတ္ရ ခက္တဲ ့ ကိစၥမ်ိဳးေတြ ႀကံဳလာလိမ့္ မယ္လို႔ အေဟာ ထုပ္ႏိုင္ ေပတာေပါ့။ အဲဒီ ဆံုးျဖတ္ရ ခက္တဲ့ ကိစၥကိုလည္း ျပတ္ျပတ္ သားသား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ရလိမ့္မယ္ လို႔လည္း ေဟာႏိုင္ေပ တာေပါ့။
ဒီကဒ္ျပားရဲ့ နံပါတ္ဟာ ၁၁- ျဖစ္ပါတယ္။ ၁-ႏွစ္လံုး ပူးေနတာပါ။ တစ္လံုးတည္း ျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းရင္လည္း (၂)ဂဏန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ခု ၊ ႏွစ္ခြ ၊ ႏွစ္ႀကိမ္ ၊ ႏွစ္မ်ိဳး ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ မ်ိဳးေတြ ယူဆ ႏိုင္ပါတယ္။ ဆင္တူ (၁)ႏွစ္လံုး ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ တစ္မ်ိဳးထဲကေန ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲေနတဲ့ သေဘာကိုလည္း ေကာက္ယူႏိုင္ ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အလုပ္ခြဲတာ အိမ္ခြဲတာ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ထည့္သြင္း ေဟာေျပာ ႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီလို သဘာ၀နဲ႔ ဓားနဲ႔ကို ဆက္စပ္ စဥ္းစားတဲ့ အခါမွာလည္း ခြဲစိတ္ ကုသမွဳ႕ ႀကံဳျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳး ေတြလည္း ေပၚထြက္လာေတာ့ တာေပါ့။ အဲဒါေတြ အားလံုးကို ၿခံဳငံု စဥ္းစား လိုက္တဲ့ အခါ ဘယ္ေမးခြန္း ကိုပဲ ေမးေမး မႏုစာရီ ကဒ္ျပား က်လာခဲ့မယ္ ဆိုရင္.......
ေကာင္းမယ္ ၊ ျဖစ္မယ္ ၊ ရမယ္ ၊ ေအာင္ျမင္မယ္ လို႔ ေဟာႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမွဳ႕ အခင္း ႐ံုးျပင္ ကႏၷား ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ရၿပီးမွ ... ေျပာဟယ္ ၊ ဆိုဟယ္ ၊ ရွင္းဟယ္ ၊ လင္းရယ္ေတြ ႀကံဳၿပီးမွ ေအာင္ျမင္မယ္ လို႔လည္း ေဟာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေႀကာင့္ ဒီကဒ္ျပားကို ေကာင္းမွဳ႕ လို႔ အလြယ္ မွတ္ထားႏိုင္ပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment